Con I Tuoi Occhi Enewton Narrativa Book PDF, EPUB Download & Read Online Free

Con i tuoi occhi
Author: Lorenza Ghinelli
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854159050
Pages: 266
Year: 2013-09-26
View: 854
Read: 731
Dall'autrice finalista al Premio StregaIrma e Carla, due ragazze diverse, unite da un destino che le cambierà per sempreIrma ha solo otto anni, vive a Rimini e ha capito che la vita cambia in fretta, e spesso non in meglio. Suo padre ha fatto carriera, la madre è presa da un’altra gravidanza e così passa le giornate con la nuova babysitter, una ragazzina di soli tredici anni, ribelle e sessualmente spregiudicata, che irrompe nella sua vita come un tornado. Con lei Irma conoscerà troppo presto i segreti del sesso e l’infanzia scivolerà via lasciando spazio a giochi perversi e sconosciuti. Carla, invece, è cresciuta a Favignana, in una famiglia affettuosa e attenta. Porta con sé il vigore dell’isola siciliana, brulla e selvatica, il calore del sole che rimbalza sul mare, le linee decise delle rocce calcaree, e conosce la vitalità, la passione e l’amore incondizionato. Nei suoi occhi luminosi si cela un segreto, nella sua anima arde un fuoco inconfessabile.Sembra un incontro impossibile quello fra Irma e Carla, che invece, ormai donne, sono destinate a scontrarsi. Eppure la solitudine e il cinismo di Irma, caduta in una spirale di perversione e infelicità, finiranno per frantumarsi di fronte all’energia di Carla. Una scrittura originale e coinvolgenteUna voce dirompente nella scena letteraria italianaUn'autrice da oltre 150.000 copie finalista al Premio StregaHanno scritto dei suoi libri: «Lorenza Ghinelli ha un vero talento per mettere in scena la zona oscura del mondo degli adolescenti, le loro fantasie turbate, che sembrano trasformare la realtà in un perfido videogame.»Ranieri Polese, Corriere della Sera«Lorenza Ghinelli affronta problematiche scomode con linguaggio aspro e telematico, frenetico come un sms, dimostrando una volontà di raccontare il Male che potrebbe – tra qualche anno e qualche libro – diventare un marchio di fabbrica.»Sergio Pent, ttL La Stampa«Il filo rosso che unisce i tre protagonisti è il senso di colpa che dà il titolo al romanzo della brava Lorenza Ghinelli.»Venerdì di Repubblica«Il dolore è il filo rosso di un libro insieme aspro e lirico che racconta gli incubi e i fantasmi di due adolescenti.»la Repubblicaorenza Ghinelliè nata a Cesena nel 1981. Laureata in Scienze della Formazione, ha conseguito presso la Scuola Holden di Torino il Master in tecniche della narrazione e oggi collabora con la scuola come docente. È autrice di racconti, poesie, opere teatrali e cortometraggi. Ha lavorato come editor e sceneggiatrice per la Taodue. Con la Newton Compton ha pubblicato nel 2011 Il Divoratore, romanzo che ha riscosso grande successo di critica e pubblico. I diritti di traduzione sono stati venduti in sette Paesi e quelli cinematografici opzionati. Il secondo romanzo, La colpa, è stato finalista al Premio Strega 2012. Nello stesso anno è uscito (solo in versione ebook) Il cantico dei suicidi e nel 2013 il romanzo breve Sogni di sangue, nella collana Live 0,99.
L'inferno avrà i tuoi occhi
Author: Silvia Montemurro
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854149403
Pages: 145
Year: 2013-03-14
View: 1206
Read: 1242
Un grande esordioUna voce nuova e intensa della narrativa italianaLa paura è più forte quando non ha nomeUn piccolo paese di provinciaTre adolescenti annoiateUna suora brutalmente uccisaIn un piccolo centro in provincia di Sondrio, tre amiche adolescenti uccidono brutalmente una suora.Un sacri ficio a Satana con un piano studiato fin nei minimi dettagli e in nome di un’inspiegabile devozione al maligno. Cosa hanno in comune Elena, Vanessa e Samantha? Un legame morboso – quasi un patto di sangue –, l’eterna noia di giornate tutte uguali, la tentazione di tingere di nero le proprie vite, fino al desiderio di uccidere. Quando Vanessa torna in paese, dopo otto anni, i dolorosi ricordi legati a quella tragica sera riemergono con violenza, scatenando l’inferno nella sua mente. Strapparsi di dosso quell’orrenda colpa sembra impossibile. Silvia è più piccola delle tre ragazze, ma frequenta lo stesso istituto, lo stesso bar, a volte anche la stessa compagnia. È un comune amico a coinvolgerla un giorno in una seduta spiritica, in cui sarà evocata l’anima della suora uccisa. La vita di Silvia, la sua adolescenza, i suoi rapporti familiari si intrecciano pericolosamente con la vicenda di Elena, Vanessa e Samantha. Domande ossessive e inquietanti riempiono le pagine del suo diario: cosa può averle spinte a compiere un gesto tanto e fferato? Avrebbe potuto commettere anche lei quel delitto? In una sorta di identificazione con le carne fici, Silvia rivive un episodio macabro e ai limiti dell’umana comprensione, la deformazione di tre menti convinte di essere votate al diavolo...Un grande esordioUna voce nuova e intensa della narrativa italianaNon riuscirete a staccare gli occhi dalle pagine di questo sorprendente romanzoSilvia Montemurro a soli venticinque anni confeziona una storia a tinte gialle e nere di una forza rara e unica nel suo genere«Eravamo tre corpi e una sola testa. Tre teste e una sola anima. Non ce l’avevamo, un’anima.»Silvia MontemurroÈ nata a Chiavenna la notte di San Lorenzo del 1987. Si è laureata nel 2011 con una tesi in Criminologia, riguardante l’assassinio di suor Maria Laura Mainetti. Ha partecipato nel 2010-2011 alla XIV edizione del corso RAI Script Fiction per sceneggiatori. Ha scritto diversi romanzi ancora inediti, uno dei quali ha ottenuto nel 2011 il secondo posto al Premio Malerba. L’inferno avrà i tuoi occhi è il suo esordio, segnalato anche dal comitato di lettura del Premio Calvino 2012.
Fairytale of New York
Author: Miranda Dickinson
Publisher: HarperCollins UK
ISBN: 0007346328
Pages: 400
Year: 2009-11-12
View: 457
Read: 339
Are happy-ever-afters made in Manhattan? Find out in this gorgeous debut, perfect for cold winter nights.
Il Divoratore
Author: Lorenza Ghinelli
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854129208
Pages: 191
Year: 2011-01-17
View: 981
Read: 451
IN ESCLUSIVA LE PRIME PAGINE DI"CON I TUOI OCCHI"Non guardarlo, non cercarloSe gli credi lui ti vedeUn caso letterario: per mesi ai primi posti delle classificheDenny ha solo sette anni, una madre che si droga e si riempie di farmaci, un padre folle e alcolizzato, dei compagni di scuola che lo maltrattano e lo considerano pazzo. Quando è solo, per vincere il terrore inventa filastrocche inquietanti. Ha un unico amico, che si fa chiamare Uomo dei Sogni: è un vecchio crudele, trasandato, con un bastone in mano. Se qualcuno fa del male a Denny, l’Uomo dei Sogni non perdona. Arriva e vendica. Pietro di anni ne ha quattordici. È un autistico geniale con il dono del disegno. Unico testimone oculare delle aberranti sparizioni di alcuni ragazzini, Pietro fa la sola cosa che gli riesce in modo esemplare: disegna ciò che ha visto. E ciò che ha visto è agghiacciante. Nessuno gli crede, nessuno tranne la sua educatrice professionale, Alice: quei disegni le tolgono il sonno e la precipitano nell’incubo, le ricordano qualcosa che molti anni prima aveva cercato di rimuovere... Ma ora il passato ritorna e travolge. E deve essere fermato. Onirico e spietato, Il Divoratore non dà scampo al lettore, lo trascina in un sogno angosciante e opprimente, in cui è impossibile distinguere realtà e finzione.«Lingua perfetta, efficacia stilistica totale. Lorenza Ghinelli riesce a fare apparire lineare ciò che è complesso, a farci “scivolare” su frasi in cui ogni parola è in realtà studiata.» Valerio Evangelisti«Trama ottimamente congegnata, testimonianza di come il made in Italy, se non è usa e getta, può diventare brand di esportazione.»D – la Repubblica«Un linguaggio [...] quasi fotografico per raccontare la storia di cui è protagonista Pietro, un bambino autistico.»Valeria Parrella«È diventato un caso letterario.»Ranieri Polese, Sette – Corriere della SeraDall’autrice finalista al Premio Strega. Un vero caso letterario. Tradotto in sette paesiLorenza Ghinelliè nata a Cesena nel 1981. Laureata in Scienze della Formazione, ha conseguito presso la Scuola Holden di Torino il Master in tecniche della narrazione e oggi collabora con la scuola come docente. È autrice di racconti, poesie, opere teatrali e cortometraggi. Ha lavorato come editor e sceneggiatrice per la Taodue. Con la Newton Compton ha pubblicato nel 2011 Il Divoratore, romanzo che ha riscosso grande successo di critica e pubblico. I diritti di traduzione sono stati venduti in sette Paesi e quelli cinematografici opzionati. Il secondo romanzo, La colpa, è stato finalista al Premio Strega 2012. Nello stesso anno è uscito (solo in versione ebook) Il cantico dei suicidi e nel 2013 il romanzo breve Sogni di sangue, nella collana Live 0,99.
First-Class Seduction
Author: Lee Wilkinson
Publisher: Harlequin
ISBN: 1459252446
Pages: 186
Year: 2011-07-15
View: 186
Read: 324
It started with a kiss… Bel was planning to marry Roderick, but then Andrew Storm, a complete stranger, turned her life upside down. Andrew skillfully and masterfully seduced Bel in ways she'd only imagined in her dreams. He was a first-class male with a talent for seduction. Slowly Bel found herself drawn into his web until there was no other way out: she had to leave Roderick and marry Andrew. But little did Bel know that Andrew had a secret agenda of his own—and his plans included Bel!
Silent Scream
Author: Angela Marsons
Publisher: Zaffre
ISBN: 1785770527
Pages: 416
Year: 2016-07
View: 632
Read: 431
Five figures gather round a shallow grave. They had all taken turns to dig. An adult-sized hole would have taken longer. An innocent life had been taken, but the pact had been made. Their secrets would be buried, bound in blood . . . Years later, a headmistress is found brutally strangled, the first in a spate of gruesome murders which shock the Black Country. But when human remains are discovered at a former children's home, disturbing secrets are also unearthed. D.I. Kim Stone fast realizes she's on the hunt for a twisted individual whose killing spree spans decades. As the body count rises, Kim needs to stop the murderer before they strike again. But to catch the killer, can Kim confront the demons of her own past before it's too late? Fans of Rachel Abbott, Val McDermid, and Mark Billingham will be gripped by this exceptional new voice in British crime fiction.
Paper Ghosts
Author: Julia Heaberlin
Publisher: Ballantine Books
ISBN: 0804178038
Pages: 368
Year: 2018-05-15
View: 771
Read: 1053
A Texas map marked with three red dots like drops of blood. A serial killer who claims to have dementia. A mysterious young woman who wants answers. What could go wrong? From the bestselling author of Black-Eyed Susans comes a gripping thriller about the ghosts that live in our minds—and the ones that stare back from photographs. An obsessive young woman has been waiting half her life—since she was twelve years old—for this moment. She has planned. Researched. Trained. Imagined every scenario. Now she is almost certain the man who kidnapped and murdered her sister sits in the passenger seat beside her. Carl Louis Feldman is a documentary photographer who may or may not have dementia—and may or may not be a serial killer. The young woman claims to be his long-lost daughter. He doesn’t believe her. He claims no memory of murdering girls across Texas, in a string of places where he shot eerie pictures. She doesn’t believe him. Determined to find the truth, she lures him out of a halfway house and proposes a dangerous idea: a ten-day road trip, just the two of them, to examine cold cases linked to his haunting photographs. Is he a liar or a broken old man? Is he a pathological con artist? Or is she? In Paper Ghosts, Julia Heaberlin once again swerves the serial killer genre in a new direction. You won’t see the final, terrifying twist spinning your way until the very last mile. Advance praise for Paper Ghosts “[An] artful and elegiac psychological thriller . . . The author wields words like weapons, with each one chosen to heighten tension, underscore emotion, or foreshadow doom. . . . Heaberlin brilliantly combines travelogue with a heartbreaking portrait of the damage done by childhood.”—Publishers Weekly (starred review) “Paper Ghosts is an exceptional read, with a deftly woven plot—a book to devour in one sitting. This is breathless storytelling at its very best, with a deeply satisfying ending that will give book groups—and all your friends, when you recommend it—much to discuss.”—Elizabeth Haynes, New York Times bestselling author of Into the Darkest Corner “This book haunted me. The writing is beautiful and chilling, laced with a subtle dark humor, and the multiple twists build to a perfect icy shiver of an ending. I loved it!”—C. J. Tudor, author of The Chalk Man
Birthdays for the Dead
Author: Stuart MacBride
Publisher: HarperCollins UK
ISBN: 0007344198
Pages: 512
Year: 2012-01-05
View: 336
Read: 320
The Number One bestselling crime thriller from the award-winning Stuart MacBride. A bloody, brilliant and brutal story of murder, kidnap and revenge.
Quantum Physics for Poets
Author: Leon M. Lederman, Christopher T. Hill
Publisher: Prometheus Books
ISBN: 1616142812
Pages:
Year:
View: 359
Read: 594
The Times Literary Supplement called their previous book, Symmetry and the Beautiful Universe: [A] tour de force of physics made simple.Quantum theory is the bedrock of contemporary physics and the basis of understanding matter in its tiniest dimensions and the vast universe as a whole. But for many, the theory remains an impenetrable enigma.Nobel Prize laureate Leon M. Lederman and Fermi lab theoretical physicist Christopher T. Hill seek to remedy this situation by both drawing on their scientific expertise and their talent for communicating science to the general reader. In this lucid, informative book, designed for the curious, they make the seemingly daunting subject of quantum physics accessible, appealing, and exciting.Their story is partly historical, covering the many Eureka moments when great scientists-Max Planck, Albert Einstein, Niels Bohr, Werner Heisenberg, Erwin Schrödinger, and others-struggled to come to grips with the bizarre realities that quantum research revealed. Although their findings were indisputably proven in experiments, they were so strange and counterintuitive that Einstein refused to accept quantum theory, despite its great success.The authors explain the many strange and even eerie aspects of quantum reality at the subatomic level, from particles that can be many places simultaneously and sometimes act more like waves, to the effect that a human can have on their movements by just observing them!Finally, Drs. Lederman and Hill delve into quantum physics' latest and perhaps most breathtaking offshoots-field theory and string theory. The intricacies and ramifications of these two theories will give the reader much to ponder. In addition, the authors describe the diverse applications of quantum theory in its almost countless forms of modern technology throughout the world.Using eloquent analogies and illustrative examples, Quantum Physics for Poets render even the most profound reaches of quantum theory understandable and something for us all to savor.Leon M. Lederman, Nobel Laureate (Batavia, IL), is Resident Scholar at the Illinois Mathematics and Science Academy, Director Emeritus of Fermi National Accelerator Laboratory, Pritzker Professor of Science at the Illinois Institute of Technology, the author of the highly acclaimed The God Particle, the editor of Portraits of Great American Scientists, and a contributor to Science Literacy for the Twenty-First Century. Dr. Lederman and coauthor Christopher T. Hill are also the coauthors of Symmetry and the Beautiful Universe.Christopher T. Hill, PhD (Batavia, IL), is chairman of the Department of Theoretical Physics and a theoretical physicist (Scientist III) at Fermi National Accelerator Laboratory.
White Nights
Author: Ann Cleeves
Publisher: Minotaur Books
ISBN: 1429990112
Pages: 400
Year: 2010-04-01
View: 354
Read: 1223
The electrifying follow up to the award-winning Raven Black Raven Black received crime fiction's highest monetary honor, the Duncan Lawrie Dagger Award. Now Detective Jimmy Perez is back in an electrifying sequel. It's midsummer in the Shetland Islands, the time of the white nights, when birds sing at midnight and the sun never sets. Artist Bella Sinclair throws an elaborate party to launch an exhibition of her work at The Herring House, a gallery on the beach. The party ends in farce when one the guests, a mysterious Englishman, bursts into tears and claims not to know who he is or where he's come from. The following day the Englishman is found hanging from a rafter, and Detective Jimmy Perez is convinced that the man has been murdered. He is reinforced in this belief when Roddy, Bella's musician nephew, is murdered, too. But the detective's relationship with Fran Hunter may have clouded his judgment, for this is a crazy time of the year when night blurs into day and nothing is quite as it seems. A stunning second installment in the acclaimed Shetland Island Quartet, White Nights is sure to garner American raves for international sensation Ann Cleeves. This series is the basis for the hit BBC show Shetland, starring Douglas Henshall, which attracted over 12 million viewers in its first two nights on the air.
Un regalo per te
Author: Lorenza Ghinelli
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854176583
Pages: 50
Year: 2014-12-04
View: 403
Read: 1178
È Natale e Alberto ha deciso di stupire Serena, collezionista di statuine e amante dei presepi, con un regalo speciale: un Re Magio rarissimo, scolpito nel legno. Da quando quel dono farà ingresso in casa, la loro vita non sarà più la stessa. Cosa alberga in quel Re Magio? Che oscuro potere esercita sull’ignara coppia? Questo racconto si trova anche nella raccolta Giallo NataleLorenza Ghinelliè nata a Cesena nel 1981. Laureata in Scienze della Formazione, ha conseguito presso la Scuola Holden di Torino il Master in tecniche della narrazione e oggi collabora con la scuola come docente. È autrice di racconti, poesie, opere teatrali e cortometraggi. Ha lavorato come editor e sceneggiatrice per la Taodue. Con la Newton Compton ha pubblicato nel 2011 Il Divoratore, romanzo che ha riscosso grande successo di critica e pubblico. I diritti di traduzione sono stati venduti in sette Paesi e quelli cinematografici opzionati. Il secondo romanzo, La colpa, è stato finalista al Premio Strega 2012. Nello stesso anno è uscito (solo in versione ebook) Il cantico dei suicidi e nel 2013 il romanzo breve Sogni di sangue, nella collana Live 0,99, e Con i tuoi occhi.
Sadie
Author: Jane Elliott
Publisher: HarperCollins UK
ISBN: 000727971X
Pages: 352
Year: 2008-09-04
View: 1024
Read: 734
The explosive first novel from the author of the bestselling ‘The Little Prisoner’ is a gripping tale of a woman whose troubled childhood comes back to haunt her.
The Cultural Meaning of the Scientific Revolution
Author: Margaret C. Jacob
Publisher: McGraw-Hill Humanities, Social Sciences & World Languages
ISBN: 0075543613
Pages: 274
Year: 1988
View: 691
Read: 773
Jacob (history, New School for Social Research) proposes that the science of the 17th and 18th centuries was eventually accepted because it was made compatible with larger political and economic interests. Annotation copyrighted by Book News, Inc., Portland, OR
The Man Who Fell to Earth
Author: Walter Tevis
Publisher: Rosetta Books
ISBN: 0795343027
Pages: 209
Year: 2014-09-29
View: 824
Read: 1163
The “beautiful” novel that inspired the film starring David Bowie, from a Nebula Award finalist (The New York Times). The Man Who Fell to Earth tells the story of Thomas Jerome Newton, an alien disguised as a human who comes to Earth on a mission to save his people. Devastated by nuclear war, his home planet, Anthea, is no longer habitable. Newton lands in Kentucky and starts patenting Anthean technology—amassing the fortune he needs to build a spaceship that will bring the last three hundred Anthean survivors to Earth. But instead of the help he seeks, he finds only self-destruction, sinking into alcoholism and abandoning his spaceship, in this poignant story about the human condition by the acclaimed author of Mockingbird. “Beautiful science fiction . . . The story of an extraterrestrial visitor from another planet is designed mainly to say something about life on this one.” —The New York Times “An utterly realistic novel about an alien human on Earth . . . Realistic enough to become a metaphor for something inside us all, some existential loneliness.” —Norman Spinrad “Those who know The Man Who Fell to Earth only from the film version are missing something. This is one of the finest science fiction novels of its period.” —J.R. Dunn
Baci d'estate
Author: Angelica B., Anna Premoli, Cassandra Rocca, Laura Schiavini, Vanessa Valentinuzzi
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854168459
Pages: 256
Year: 2014-06-19
View: 432
Read: 949
5 storie d'amore per un'estate romantica, sexy e divertente Estate: tempo di partenze, vacanze e amori inattesi... come per Titti, che, rimasta sulle spiagge triestine, si abbandonerà a un momento di trasgressione in assenza del marito; o per Lexie, che, partita con gli amici per il Messico, vivrà un’estate romantica e indimenticabile. A chi invece ha scelto il campeggio ed è alla ricerca di avventure, come Sveva, Silvia e Chiara, i giorni in tenda potranno riservare qualche gradita sorpresa... Ma c’è anche chi resta in città e, complice il clima rovente, si lascia andare a una passione che scotta, che seduce, che diverte. Come Stella che, trovandosi a trascorrere l’estate a Roma d’agosto, insegna danze latino-americane in uno stabilimento di Ostia. Ma un misterioso nipote di una delle sue allieve arriverà a turbare le sue tranquille e afose giornate. È un corteggiamento peccaminoso tra fondant al cacao nero e torte prelibate, quello di Roberta, giornalista free lance intrappolata in un matrimonio noioso... Che siate sotto l’ombrellone, un sole infuocato o al fresco della montagna, lasciatevi tentare da questi racconti piccanti e irresistibili, perché anche la vostra possa essere un’estate di baci! Perché un'estate senza baci non vale la pena di essere ricordata! Dall’autrice di TI PREGO LASCIATI ODIARE il racconto FROM BAŠKA WITH LOVE di Anna Premoli Dall’autrice di UNA NOTTE D’AMORE A NY il racconto L’ALBA NEI TUOI OCCHI di Cassandra Rocca Dall’autrice di A QUALCUNO PIACE DOLCE il racconto QUANDO IL MARITO È IN VACANZA di Laura Schiavini Dall’autrice di VOLEVO ESSERE AUDREY HEPBURN il racconto UN’ESTATE IN CITTÀ di Vanessa Valentinuzzi Dall’autrice di L’EDUCAZIONE DI ANGELICA il racconto HOT CHOCOLATE di Angelica B